Σάββατο 21 Ιουλίου 2018

Τρία πουλάκια, αμάν αμάν, καθόντανε,..

Φωτογραφία του χρήστη Semplice Abbondanza.
***
***




Μακρυνίτσα Μαίρη Δούτση

Η σύζυγος του οπλαρχηγού Ζαφειράκη, η Ζαφειράκαινα, σφαγιάστηκε μαζί με πολλές άλλες γυναίκες (1822- Χαλασμός της Νάουσας) και έγινε σύμβολο που υμνήθηκε από το δημοτικό τραγούδι "Μακρυνίτσα": Τρία πουλάκια, αμάν αμάν, καθόντανε, τρία πουλάκια, αμάν αμάν, καθόντανε, στης Νάουσας το κάστρο, Μακρυνίτσα μου καημό που 'χει η καρδίτσα μου. Το 'να τειράη κι αμάν αμάν τα Βοδαινά τ' άλλο τη Σαλονίκη, Μακρυνίτσα μου καημό που 'χει η καρδίτσα μου. Ένα μήλο αμάν, κι άλλον μήλο αμάν βράδιασε και πού θα μείνω. Το τρίτο το κι αμάν αμάν μικρότερο, το τρίτο το κι αμάν αμάν μικρότερο, μοιρολογεί και λέγει, Μακρυνίτσα μου καημό που 'χει η καρδίτσα μου. Έναν μύλο αμάν, κι άλλον μύλο αμάν βράδιασε και πού θα μείνω...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου