Η ίδια μετέφερε τα πεπραγμένα της συνεδρίασης της επιτροπής της Βουλής για το Περιβάλλον και ανέφερε ότι ενώ στα δείγματα δευτερογενών καυσίμων που ελήφθησαν από το πλοίο και το φορτηγό την Κυριακή των Βαΐων ήταν ανεβασμένη η τιμή του υδραργύρου, σε δείγματα που ελήφθησαν δύο ημέρες μετά, η παράμετρος του υδραργύρου ήταν εντός των ορίων.
Όπως είπε, η Περιφέρεια, υπέγραψε σύμβαση με τον «Δημόκριτο» και στις 24 Μαΐου κλιμάκιο του ερευνητικού κέντρου, θα κάνει στην τσιμεντοβιομηχανία μετρήσεις φουρανίων και διοξινών, την ώρα που καίγονται εναλλακτικά απορριμματογενή καύσιμα, για να διαπιστωθεί πως καταγράφονται ως αέριος ρύπος.
Η περιφέρεια Θεσσαλίας, είπε η κ. Κολυνρίνη, εμμένει στις δύο αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου, τόσο του Μαρτίου 2017, όσο και της Μεγάλης Εβδομάδας, «ότι εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείται το RDF μέχρις ότου να καταδεχτεί μέσα από τη θεσμοθέτηση των διαδικασιών ελέγχου σε εθνικό επίπεδο, ότι διασφαλίζεται η ασφαλής χρήση του, να προβλέπεται με την τροποποίηση της ΑΕΠΟ ο έλεγχος των εισαγομένων φορτίων εναλλακτικών καυσίμων, για τις παραμέτρους του χλωρίου και του υδραργύρου, να αυξηθεί η συχνότητα των απαιτούμενων ελέγχων, αίτημα που εισακούστηκε και ο αναπληρωτής υπουργός δεσμεύτηκε ότι από δύο το χρόνο θα γίνονται 12, και να επανελεγχθούν τα όρια των ρυπαντών, δηλαδή το διοξείδιο του Θείου που έχει πάει στα 200 ml από 50 που ήταν και του Ολικού Οργανισμού Άνθρακα που από τα 10 τα όρια ανέβηκαν στα 40».
Αναφορικά με την επιτροπή κοινωνικού ελέγχου, η αντιπεριφερειάρχης είπε ότι είναι κάτι που προβλεπόταν από ένα μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ένωσης Τσιμεντοβιομηχανιών και του υπουργείου το 2012, είχε συσταθεί και σε ερώτηση του βουλευτή κ. Αμυρά ποιος είναι ο απολογισμός της μέχρι σήμερα, δεν υπήρξε απάντηση, διότι πολύ απλά ποτέ δεν λειτούργησε.
«Στο άρθρο του μνημονίου αναφέρεται ότι είναι ευθύνη του ΥΠΕΚΑ να συστήσει την επιτροπή, όπως και θα πράξει, στην οποία θα συμμετάσχουν επιστημονικοί φορείς, ο γενικός επιθεωρητής υγείας και τοπικοί φορείς, ενώ ζητήσαμε να χρηματοδοτηθεί αυτή η επιτροπή για να», δήλωσε η κ. Κολυνδρίνη. Η ίδια εξήγησε, ότι δεν αρκεί η επιστημονική άποψη, καθώς η επιτροπή πρέπει να είναι ευέλικτη, να μπορεί να συμβληθεί με μια ανεξάρτητη εταιρία που θα κάνει μετρήσεις και να μπορεί να γίνονται μετρήσεις των φουρανίων και των διοξινών την ώρα που καίγεται το εναλλακτικό καύσιμο.
«Να πειστούμε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος»
«Μπορεί ο κ. Φάμελλος να έδειξε μετρήσεις ότι με την καύση οι ρύποι είναι κάτω από τα όρια, αλλά πρέπει να πειστούμε όλοι γι’ αυτό, συνυπολογίζοντας και άλλα στοιχεία συσχετιζόμενα που θα καταδείξουν το ίδιο αποτέλεσμα.
Η αντιπεριφερειάρχης δήλωσε ότι μετέφερε στην επιτροπή, ότι ο Βόλος είναι ένα καζάνι που βράζει και υπάρχει καχυποψία, επειδή δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση, ενώ είναι ένα πολύ εξειδικευμένο θέμα που απαιτεί επιστημοσύνη, προσοχή και υπευθυνότητα, οπότε το υπουργείο πρέπει να ενσκήψει και να λυθεί το θέμα στη βάση του.
Έρευνα και για την οσμή
«Εάν και εφόσον καταδειχτεί τεκμηριωμένα, σαφέστατα πιστεύω ότι όλοι δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα, καθώς κανένας δεν είναι εναντίον της επιχειρηματικότητας και αποδειχτεί ότι δεν υφίσταται κανένας κίνδυνος μακροσκοπικά και βραχυπρόθεσμα για τη δημόσια υγεία», ήταν η δήλωση της κ. Κολυνδρίνη.
Η αντιπεριφερειάρχης εκτίμησε ότι τα αποτελέσματα από τις μετρήσεις του «Δημόκριτου» αναμένεται να ανακοινωθούν στις αρχές Ιουνίου.
Για το δίκτυο μετρητών στην πόλη και στη γύρω περιοχή, για να υπάρχει πιο πλήρης εικόνα, ο κ. Φάμελλος ήταν θετικός, ενώ θα γίνει ευρύτερη μελέτη, που θα αναλάβει και θα πληρώσει το υπουργείο, για να διερευνηθεί η προέλευση της οσμής στην πόλη,
που έχει σταματήσει εδώ και αρκετές ημέρες, είπε η κ. Κολυνδρίνη.
Εντός των ορίων δείγμα
από αποθήκη της ΑΓΕΤ
Αναφορικά με τους δειγματοληπτικούς ελέγχους που δεν ήταν σύμφωνοι με την ΑΕΠΟ, η αντιπεριφερειάρχης είπε, ότι το δείγμα από το πλοίο και το φορτηγό την Κυριακή των Βαΐων, έδειξε ανεβασμένη την τιμή του υδραργύρου, ενώ δείγμα που ελήφθη δύο μέρες μετά, μέσα από την αποθήκη της ΑΓΕΤ, με τις προϋποθέσεις που ορίζει η ΑΕΠΟ, ήταν εντός των ορίων.
Όσον αφορά την περιεκτικότητα του καυσίμου κατά 75-80% σε πλαστικό, επισημάνθηκε από τον αναπληρωτή υπουργό ότι δεν αποτελεί παράβαση, διότι δεν προβλέπονται πουθενά στην ΚΥΑ τα ποσοστά των υλικών που περιέχει το RDF (χαρτί, πλαστικό, ύφασμα, ξύλο), διότι, επειδή υπάρχουν πολλών ειδών πλαστικά, δεν μπορούν να μπουν ποσοστά ως προς τα συστατικά, αλλά μόνο ως προς τις παραμέτρους του υδραργύρου και του χλωρίου.