Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018

Ψηφιακή εφαρμογή αναδεικνύει τη Ζαγορά


Ψηφιακή εφαρμογή αναδεικνύει τη Ζαγορά




Σε μια ψηφιακή εφαρμογή που συνδυάζει τις πολιτιστικές διαδρομές στη Ζαγορά με δύο διαδραστικά παιχνίδια που θα τα χρησιμοποιούν οι τουρίστες στα smartphones και τα tablets προχώρησε η μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κυριακή Πορανίδου.
Η φοιτήτρια του μεταπτυχιακού με θέμα τον τουρισμό και τον πολιτισμό διαμένει στη Ζαγορά και θέλησε να δημιουργήσει μια ψηφιακή εφαρμογή που θα συμβάλλει ακόμη περισσότερο στην αξιοποίηση των πλούσιων φυσικών και πολιτιστικών πόρων της περιοχής.

Όπως τόνισε η ίδια, «σημαντικά χαρακτηριστικά των τελευταίων ετών αποτελούν η στροφή προς το περιβάλλον και τον πολιτισμό, η αυξανόμενη ζήτηση για νέες και εναλλακτικές μορφές τουρισμού, αλλά και η διαδεδομένη χρήση των «έξυπνων τηλεφώνων» (smartphones) και των on-line εφαρμογών (applications). Όλο και περισσότεροι τουρίστες αναζητούν μια διαφορετική εμπειρία, μέσω μιας διαδραστικής και ευχάριστης διαδικασίας, μέσα από την οποία θα αποκτούν γνώσεις, νέες σχέσεις με τους τόπους και τους κατοίκους και ποικιλία εικόνων και συναισθημάτων. Ένα εργαλείο λοιπόν που δύναται να ακολουθήσει τις εξελίξεις τού σήμερα, να καλύψει τις ανάγκες των τουριστών-επισκεπτών, αλλά και να συμβάλλει στην ανάπτυξη ενός τόπου, αποτελούν οι πολιτιστικές διαδρομές σε συνδυασμό με τη νέα τεχνολογία «gamification» (παιχνιδοποίηση»)».
«Zagora: The AppLegend»
Πιο συγκεκριμένα, όπως τόνισε η Κυριακή Πορανίδου, για τον οικισμό της Ζαγοράς προτείνονται δύο πολιτιστικές διαδρομές και μία εφαρμογή για smartphones και tablets, στην οποία οι διαδρομές αυτές θα εντάσσονται ως δύο διαφορετικά παιχνίδια. Η συγκεκριμένη εφαρμογή θα ονομάζεται «Zagora: The AppLegend» και πρόκειται να ανιχνεύει τη θέση του παίκτη μέσω της τεχνολογίας GPS. Ο χρήστης κατεβάζοντας την εφαρμογή στο κινητό του θα έχει την ευκαιρία είτε να διαλέξει ανάμεσα σε δύο παιχνίδια είτε απλά να περιηγηθεί στις διαδρομές ακολουθώντας τις οδηγίες στην οθόνη του και ανακαλύπτοντας πληροφορίες σχετικά με το κάθε μνημείο.

Η Κυριακή Πορανίδου

Το πρώτο παιχνίδι 
Στην περίπτωση λοιπόν που ο χρήστης-τουρίστας επιθυμεί να «παίξει», καλείται να διαλέξει ανάμεσα σε δύο παιχνίδια. Το πρώτο παιχνίδι ονομάζεται «Puzzle it» και αντιστοιχεί στην πρώτη διαδρομή, η οποία ουσιαστικά διασχίζει όλο τον οικισμό ξεκινώντας από τον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και καταλήγοντας στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής.
Το παιχνίδι αυτό αποτελεί ουσιαστικά ένα ψηφιακό παζλ. Ο χρήστης θα ξεκινάει από την αφετηρία ακολουθώντας τη διαδρομή στον χάρτη. Στο πρώτο σημείο ενδιαφέροντος που θα φτάσει καλείται να απαντήσει σε μία ερώτηση πολλαπλής επιλογής σχετική με την περιοχή. Μόλις ο παίκτης απαντήσει σωστά, θα συλλέξει το πρώτο κομμάτι παζλ, ενώ θα εμφανιστούν στην οθόνη του πληροφορίες σχετικά με το μνημείο στο οποίο βρίσκεται. Στο τέλος της διαδρομής ο παίκτης θα έχει συλλέξει και τα 22 κομμάτια παζλ, δηλαδή θα έχει απαντήσει σε 22 ερωτήσεις, και αφού τα συνδέσει θα μπορεί να ξεκλειδώσει διάφορες προσφορές – δώρα από τοπικές επιχειρήσεις ως ανταμοιβή.
Το δεύτερο παιχνίδι
Το δεύτερο παιχνίδι ονομάζεται «Save the Centaurs» και αντιστοιχεί στη δεύτερη διαδρομή, στην οποία αφετηρία είναι το Σχολείο του Ρήγα Φεραίου και τέρμα το εκκλησάκι «Άθωνας». Το παιχνίδι αυτό βασίζεται στον μύθο των Κενταύρων.
Σκοπός του παιχνιδιού είναι να σταματήσει ο χρήστης την Κενταυρομαχία με τη βοήθεια του Κενταύρου Χείρωνα. Πιο συγκεκριμένα, ο παίκτης καλείται να βρει τον Κένταυρο Χείρωνα, ο οποίος με τη σοφία του και την καλοσύνη του θα σταματήσει τη μάχη, σώζοντας τους Κενταύρους.
Μαζεύοντας μήλα Ζαγορίν
Σε κάθε σημείο ενδιαφέροντος ο παίκτης πρέπει να περάσει μια δοκιμασία ή να ολοκληρώσει μία αποστολή μαζεύοντας τα μήλα Ζαγορίν που θα του εμφανίζονται στην οθόνη. Συνολικά τα μήλα που θα πρέπει να συγκεντρωθούν αν κάποιος ολοκληρώσει όλες τις δοκιμασίες με επιτυχία είναι 50. Ωστόσο για να «σωθούν οι Κένταυροι» χρειάζονται τουλάχιστον 40 μήλα Ζαγορίν. Και εδώ ως κίνητρο για τον παίκτη θα είναι τα κουπόνια προσφορών για τοπικές επιχειρήσεις ή μικρά δώρα. Στην περίπτωση που ο παίκτης κερδίσει τότε θα ξεκλειδώσει περισσότερες και μεγαλύτερες προσφορές από αυτές που θα κερδίσει, αν δεν καταφέρει να «σώσει τους Κενταύρους».
Σημειώνεται ότι η εφαρμογή πρόκειται να λειτουργεί και σαν ένα εργαλείο στα χέρια του τουρίστα – επισκέπτη, καθώς θα του παρέχει πληροφορίες σχετικά με διαμονή, εστίαση και αναψυχή, κέντρο υγείας, φαρμακεία, αστυνομία, πάρκιν, βενζινάδικα και καταστήματα. πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου